• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
چیزی که سرنوشت انسان را می سازد “استعدادهایش” نیست ، ”انتخاب‌هایش” است.

ثبت‌نام دوره‌های مصوب

پایگاه ثبت‌نام

سامانه رفاهی،
فرهنگی، ورزشی

راهنما / سامانه رفاهی
سامانه جامع مهندسین ناظر و طراح
راهنما / دسترسی به سامانه
راهنمای سیستم گاز

تعرفه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان سال 1402

سامانه یکپارچه هوشمند نظام مهندسی ساختمان کشور

-

انتشار قطعنامه اجلاس هیات عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

بسمه‌تعالي

قطعنامه اجلاس بیست و دوم هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان
تهران تیر ماه
1398
با استعانت از خداوند حی و قیوم، در راستای اجرای ماده 19 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مواد 102 تا 107 آیین نامه اجرایی آن بیست و دومین اجلاس هیأت عمومی و انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، معاونین و مدیران این وزارت برگزار گردید و ضمن عرض تبریک خدمت منتخبین اعضای اصلی و علی البدل شورای مرکزی و سپاسگزاری از حضور اعضای محترم هیأت عمومی و هیأت رئیسه محترم اجلاس بیست و دوم هیأت عمومی و مدعوین محترم و قدردانی از زحمات ارزشمند هیأت اجرایی برگزاری اجلاس و هیأت اجرایی برگزاری انتخابات اعضای شورای مرکزی که با شکوه ستودنی این اجلاس را در محل هتل پارسیان تهران و انتخابات را در محل همایش های پژوهشگاه نفت برگزار نمودند، بیانیه پایانی اجلاس که برآمده از پیشنهادات و خواسته های سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها در جلسه های سراسری گروههای تخصصی و کمیسیونهای مختلف مرتبط با اجلاس می‏باشد صادر می گردد و هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی، شورای مرکزی و سازمانهای نظام استانها درخواست می نماید تا بندهای این بیانیه و سایر خواسته های استانی را که در صورتجلسات مربوط به اجلاس آمده است و همینطور خواسته های هیأت عمومی در بیانیه های اجلاسهای پیشین را بررسی، پیگیری و اجرا نمایند.

1-هیأت عمومی ضمن شناخت کامل از شأن و جایگاه نظام مهندسی ساختمان و قانون مشتمل بر آن و همچنین اعضای محترم آن سازمان، از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد تا نسبت به اجرای تمامی مواد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن به منظور استفاده از ظرفیت های مغفول قانون، نسبت به تدوین، تصویب و ابلاغ زیرساخت های اجرایی لازم در هفت حوزه تخصصی قانون اقدام عاجل به عمل آورند.

2-نظر به اینکه مهندسان ناظر به منزله نماینده حاکمیت و بر پایه مقررات ملی ساختمان موظف به نظارت بر اجزای تمامی گروههای ساختمان می باشند، هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی وسازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد نسبت به اجرای تمامی مفاد 22 موضوع مقررات ملی ساختمان از جمله مباحث 11-15-19-21و22 همت گماشته و مباحث موردنیاز همه رشته‏های هفتگانه را تدوین و ابلاغ نماید تا تمامی گروههای ساختمان ها با نطارت همه جانبه زمینه‏ساز تولید ساختمانهای ایمن و باکیفیت باشند.

3-به منظور نگهداری و تعمیر (نت) تمامی اجزای ساختمان هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد که هر چه زودتر ویرایش جدید و قابل اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان را جهت اجرا ابلاغ نماید تا ضمن پیشگیری از حوادث منجر به فوت و خسارتهای مالی، از مصرف بی‏رویه انرژی و آلودگی محیط زیست و از انجام تصمیمات غیرمسئولانه نیز جلوگیری به عمل آید.

4-هیأت عمومی از سازمان نظام مهندسی ساختمان و شورای مرکزی میخواهد برای رسیدن به وحدت ‏رویه در انجام خدمات مهندسی در سطح کشور و تعیین حق الزحمه خدمات مهندسی هفت رشته با نگاهی به قانون و آیین‏نامه اجرایی آن و نظام فنی اجرائی، نظام نامه ای با توجه به  بند «ف» ماده 114 آیین نامه اجرایی قانون تدوین، تصویب و ابلاغ نماید.

5-هیأت عمومی از مسئولان ذیربط درخواست می‏نماید که خدمات آزمایشگاهی به همه زمینه‏ ها و تجهیزاتی ساختمان تعمیم داده شود و همه اعضا در رشته هایی که نیاز به آزمایشگاه دارند با دریافت صلاحیت فعال شوند.

6-هیأت عمومی از شورای تدوین مقررات ملی ساختمان درخواست دارند هرچه سریع تر الزامات مربوط به طراحی اجرا ونظارت بر اجرای ترافیک- نقشه برداری و شهرسازی را در امر احداث ساختمان هر کدام در یک مبحث جداگانه تدوین، تصویب و ابلاغ نمایند.

7-هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد که طرح مبنای قیمت گذاری خدمات مهندسی بر پایه شرح خدمات پیشنهادی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان به وزارت راه و شهرسازی را بررسی و جایگزین مبنای قیمت‏گذاری بر پایه قیمت تمام شده ساختمان نماید.

8-هیأت عمومی بر گذراندن دوره آموزشهای مهارتی توسط اعضاء و کلیه عوامل اجرایی قبل از ورود به حرفه تأکید می‏نماید و میخواهد که زیرساخت اجرایی آن توسط شورای مرکزی به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد و به اجرا درآید.

9-هیأت عمومی تأکید دارد که هرچه زودتر برای تربیت مدرس اخلاق حرفه‏ای، ممیز، بازرس و ارزیاب انرژی و سایر صلاحیت های موردنیاز برنامه ریزی نماید تا با وجود مدرس کافی در سطح کشور این مبانی فراگیر گردد.

10-هیأت عمومی تأکید می کند: به منظور اجرای سیاست کلی نظام در بخش شهرسازی که در سال 1398 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است. وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، زیرساخت های لازم را تدوین، تصویب و جهت اجرا ابلاغ نمایند.

11-هیأت عمومی درخواست دارد مطابق ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که به سازمان هر استان اختیار می دهد متناسب با شرایط ویژه‏ای که دارد تغییرات خاص را در مقررات ملی ساختمان پیشنهاد داده، تا براساس شرایط اقلیمی، بومی و اجتماعی بتواند ظرفیت اشتغال مهندسان را تعیین و ابلاغ نماید.

12-هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد که هرچه سریع‏تر نحوه طراحی- اجرا و نظارت بر اجرای ساختمان را در مناطق آزاد تعیین نمایند.

13-هیأت عمومی از شورای مرکزی درخواست می نماید نظام بهره مندی مهندسان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی را تسهیل نماید و همچنین بیمه تضمین کیفیت ساختمان به عنوان رکن اصلی ارتقای کیفیت ساخت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

14-هیأت عمومی از سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهد که برای استانداردسازی مصالح و تجهیزات ساختمان از طریق سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی پیگیری نماید تا تمامی مصالح و تجهیزات مورد استفاده در ساختمان دارای مهر یا گواهی استاندارد باشد.

15- هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست دارد نسبت به دایرنمودن دبیرخانه مشترک نشان تعالی کیفیت ساختمان و ساختمان سبز اقدامات لازم معمول نمایند.

16-هیأت عمومی تأکید می نماید که به منظور ارتقای کیفیت ساخت ساختمان، صلاحیت اجرای تأسیسات و آزمایشگاهی ازطریق آزمون به مهندسان برق و مکانیک نیز اعطا گردد.

17-هیأت عمومی از وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست داردکه با پیگیری مستمر، مدت زمان مسئولیت مهندسان را در بحث طراحی، اجرا و نظارت بر اجرا در تمامی رشته‏ ها تعیین نمایند.

18-هیأت عمومی از سازمان نظام مهندسی ساختمان میخواهدکه برای اطلاع رسانی و خبر رسانی به موقع به جامعه بزرگ مهندسی و بهره برداران خدمات مهندسی نسبت به ایجاد پایگاه اطلاع رسانی فراگیر اقدام لازم معمول دارد.

19-هیات عمومی از سازمان نظام مهندسی ساختمان درخواست می‏نماید که در تشکیل دادسرای عمومی ساختمان از مجاری قانونی پیگیری نماید.

20-هیأت عمومی مجدانه از وزارت محترم راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی درخواست دارد به منظور متعادل سازی بازار کار با نیروی متخصص در هر رشته اقدامات لازم انجام و از آموزش بی‏رویه تخصص‏هایی که در حد اشباع هستند جلوگیری کنند.

21-هیأت عمومی استفاده از تکنولوژی های نوین صنعت ساختمان و تکنولوژی های روز دنیا را در امر ساختمان و همچنین بهره گیری از اطلاعات مکانی سه بعدی و ساختارهای مدل‏سازی ساختمان (BIM) را امری ضروری دانسته و از وزارت محترم راه و شهرسازی و شورای مرکزی اکیداً درخواست دارد تا این مهم را پیگیری و اجرا نماید.

22-هیأت عمومی از شورای مرکزی می خواهد نظر به تفاهم نامه منعقد شده بین شورا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به راه اندازی شبکه نوآوری صنعت ساختمان کشور و مراکز نوآوری صنعت ساختمان اقدام نماید و وزارت محترم راه وشهرسازی در این خصوص اهتمام ویژه را انجام دهد.

 

 

سامانه تلفن همراه

شما می‌توانید به‌راحتی به سامانه تلفن همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان چهارمحال و بختیاری، دسترسی داشته باشید و از خدمات الکترونیک آن در هر زمانی استفاده نمایید.

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837