• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
عمر شما از زمانی شروع می شود كه اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید.
امروز:
پنجشنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در نشست استاندار و هیئت همراه و مسئولین استانی با رئیس و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مهندس سیامک مشرف عنوان داشت : سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان حدود 4 هزار عضو در رشته‌های هفت‌گانه ساختمان دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  استاندار محترم استان جناب آقای سلیمانی و هیئت همراه و مسئولین استانی از سازمان نظام مهندسی ساختمان بازدید  کردند و در نشستی با اعضای هیات مدیره سازمان به بحت و بررسی پرداخت .

 

در ابتدای جلسه  ریاست سازمان آقای مهندس سیامک مشرف،  در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان حدود 4 هزار عضو در رشته‌های هفت‌گانه ساختمان اعم از عمران، معماری، برق، مکانیک ،  برق ... دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه 13 دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی در سطح این استان فعال‌اند، خاطرنشان کرد: ایجاد دفاتر نمایندگی این سازمان در شهرهای مختلف این استان در دستور کار سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان  در ادامه گفت: سیاست سازمان نظام مهندسی  این است که در شهرهای مختلف چون فارسان، سامان، شلمزار، اردل و ... ساختمان‌هایی جهت نمایندگی این سازمان احداث کنیم که از نظر رعایت مبحث 19 یعنی استفاده از انرژی‌های نو در ساختمان در کشور نمونه باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای فاقد مجوزهای قانونی یکی از خواسته‌های این سازمان است افزود: در برخی از شهرها ساخت و سازهای غیرقانونی انجام می‌شود که بعد از گذشت چندسال به سبب عدم نظارت دقیق از طرف مهندس مربوطه ساختمان تخریب می‌شود.

وی  به ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه زاینده‌رود اشاره و عنوان داشت: متاسفانه شاهد هستیم که این موارد بسیار زیاد شده که این کار ممکن است به طبیعت این مکان آسیب‌های جدی وارد کند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران جذب استان‌های بزرگ هم‌جوار می‌شدند ولی در حال حاضر و به‌واسطه شرایط آب و هوای خوب و سالمی که چهارمحال و بختیاری دارد و مشکلاتی که استان‌های بزرگ به دلیل آلودگی هوا با آن مواجه هستند این سرمایه‌گذاران تقاضا دارند دوباره به این استان برگردند و این می‌طلبد که مسئولان استانی نسبت به این امر نگاه ویژه‌ایی داشته باشنددر ادامه  ایشان خواستار تعیین نام  چهارراه  تقاطع شریعتی و فردوسی بنام چهار راه نظام مهندسی ساختمان شدند و درخواست همکاری در جهت تحویل زمین جهت تاسیس باشگاه بزرگ فرهنگی ورزشی سازمان نظام مهندسی  بودند که خدمتی بزرگ در جهت ارائه به مردم استان و ادارات و نهادها جهت برگزاری برنامه مختلف است .

در ادامه جناب آقای سلیمانی استاندار استان  از نظام مهندسی با عنوان موضوع حیاتی نام برد و از حمایت در راستای قانونی و همگام با سازمان نظام مهندسی سخن به میان آورد  و گفت: امید آن می رود که از معماری اسلامی ساخت بنا و در نماهای ساختمان استفاده گردد .

وی عنوان داشت باید تمامی ساخت و سازها طبق قانون نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان انجام گرددو تمامی بخشداریها ، فرمانداریها ، دهیاریها باید با ساخت و ساز غیر قانونی برخورد نمایند چرا که هیچی راهی برای رد کردن قانونی نمی باشد .

وی در پایان با کلیات طرح باشگاه فرهنگی ورزشی مهندسین سازمان نظام مهندسی ساختمان و تعیین نام  چهارراه نظام مهندسی ساختمان موافقت نمودند

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837