• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است كه شما چیز زیادی از آن نخواسته اید.
  • صفحه اصلی

اطلاعیه مهم وزارت راه و شهر سازی و مصوبه هیات مدیره در خصوص سلامت انتخابات

اداره امور تشکل های حرفه ای مانند سازمان نظام مهندسی ، شدیداً به حضور پررنگ اعضاء آن در تعیین سرنوشت حرفه ای خود وابسته است ،

این حضور پررنگ و در مقابل انتظار به جای اعضاء از متولیان اداره امور ، ارتباطی دوطرفه و سالم را طلب می نماید .

وجود محیطی سالم و به دور از ارائه غیر واقعی مطالب ( چه به صورت بیان اضافه نسبت به آنچه هست و یا بیان کم و غیر واقعی نسبت به آنچه موجود است ) همواره خطری پیش روی روابط سالم وشفاف میان ارکان این تشکل ها است.

به منظور ایجاد محیطی سالم و رقابتی مبتنی بر اخلاق اسلامی و حرفه ای به خصوص در امر انتخابات هیأت مدیره که تبلور مشارکت جمعی اعضاء در تعیین سرنوشت خویش است و ممانعت از اطلاع رسانی مسموم و بدون هیچ سند و مدرک که باعث خدشه دار شدن امکان انتخاب صحیح می شود ، وزارت راه وشهرسازی در تاریخ 16/4/90 طی اطلاعیه ای مهم ، ضمن دعوت کلیه اعضای محترم سازمان برای مشارکت در انتخابات ، نکاتی را در خصوص سلامت انتخابات اعلام نموده است .

متعاقب آن و در راستای اهداف فوق و به استناد بند (ع) ماده 91 آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی ، هیأت مدیره نیز با هدف جلب نظر همکاران محترم به عدم توجه به مطالب غیر مستند که صرفاً براساس "شنیده ها" ، "گفته می شود" و ... شناسایی کاندیداها را "آنطور که واقعاً هستند"را با مشکل مواجه ساخته و شناختی "آنطور که عده ای می خواهند" را در فضای مجازی ارائه می دهند و در نتیجه حق انتخاب واقعی را از اعضاء سلب می نمایند ، نسبت به تصویب متنی به شرح زیر اقدام نموده :

با توجه به لزوم رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای در تمامی موارد و برای همه اعضاء و بخصوص به جهت حفظ هر چه بیشتر سلامت انتخابات هیأت مدیره و گروههای تخصصی و هم راستا با سیاست های وزارت محترم راه و شهرسازی که در اطلاعیه اخیر آن وزارت خانه متبلور شده است و در چارچوب آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی و به استناد بند (ع) ماده 91 آن ، متن ذیل در جلسه مورخ 7/5/94 هیأت مدیره تصویب و به آئین نامه داخلی مذکور در ماده فوق اضافه می گردد.

 

" هرگونه تخریب شخصیت و فعالیت منفی و نشر مطالب سوء ، علیه هر یک از اعضاء سازمان و منجمله نامزدان انتخابات هیأت مدیره و انتخابات گروه های تخصصی اعم از طرح شبهه به صورت صریح یا ضمنی ، مستقیم و یا به صورت نقل قول و همچنین طرح هر موضوعی که نیاز به اثبات در مراجع رسمی داشته لاکن به اثبات نرسیده است ، به هرصورت و عنوان و به هرطریق مانند نشر به وسیله پیامک ، وسایل ارتباط الکترونیکی یا طرح در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی و امثال آن ، به گونه ای که انتساب آن به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به عضو نظام مهندسی محرز گردد، تخلف واز مصادیق بند" ع" ماده 91 آئین نامه اجرائی قانون نظام مهندسی محسوب می شود. بدیهی است در صورتی که عمل ارتکابی دارای توابع کیفری نیز باشد ، طرح شکایت در مراجع قضائی مانع اتخاذ تصمیم در شورای انتظامی نخواهد بود."

 

بدینوسیله ضمن درخواست از همکاران محترم درخصوص پیگیری سؤالات و ابهامات موجود از طرق رسمی نظیر حضور در محل سازمان و پرسش مستقیم ( شنبه ها و دوشنبه ها از ساعت 12 الی 15) ، استفاده از سایت سازمان در قسمت ارتباط با رئیس سازمان و موارد مشابه ، نسبت به بررسی سؤالات خود اقدام و امکان تأثیر گذاری غیر واقعی بر له یا علیه کاندیداها را از عده ای که تنها امکان حضور در فضای مجازی و بیان یک طرفه مطالب و با استفاده از ابزار شایعه را دارند سلب نمایند.

هیأت مدیره به شدت حق هرگونه مخالفت منطقی و مستند ، اظهارنظر صریح و ضمنی مستند ، و ... را برای همکاران ، محترم دانسته و صرفاً توجه همکاران را به کسب خبر و اطلاع با مستندات لازم طلب می نماید.

جهت مزید استحضار مستندات ارائه شده دررابطه با اطلاعیه وزارت محترم راه وشهرسازی و هیأت مدیره ذیلاً ارائه می گردد.

·        ماده 23 : در موارد زیر پروانه اشتغال حسب مورد فاقد پروانه اعتبار شناخته شده و یا اعتبار آن معلق یا اساساً ابطال خواهد شد.

ج – تصمیم وزیر مسکن وشهرسازی در صورت عدم توجه به ابلاغیه ها و اطلاعیه های قانونی وزارت مسکن و شهرسازی

·        ماده 85 : ... کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ، اعم از صاحب کار ، زیان دیده از تخلف دستگاهها و سازمانهای دولتی و وابسته به دولت یا غیر دولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی ، شهرداریها و موسسات عمومی و به طور کلی هر شخصی که در مورد هر یک از اعضای نظام مهندسی استان یا دارنده پروانه اشتغال شکایتی در مورد تخلفات انضباطی ، انتظامی و یا حرفه ای وی داشته باشد می تواند شکایت خود را به طور کتبی و با درج مشخصات و شرح تخلف مورد ادعا به انضمام اسناد و مدارک مربوطه به دبیرخانه نظام مهندسی استان ارسال یا تحویل نماید.

·        ماده 91 : تخلفات انضباطی و حرفه ای عبارت است از تخلف در اموری است که انجام آن ناشی از پروانه اشتغال موضوع قانون یا عضویت در نظام مهندسی استان باشد. تخلف انضباطی و حرفه ای انطباق آنها با مجازاتهای انتظامی به شرح زیر است :

ع- انجام هر عملی که به موجب آئین نامه های داخلی نظام مهندسی استان مربوطه مخالف شئون حرفه ای بوده و موجب خدشه دار شدن حیثیت نظام مهندسی استان شود ، از درجه یک تا درجه چهار

 

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837