• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
انسان همان می شود كه اغلب به آن فكر می كند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در همایش روز شهرداری و دهیاری که به همین مناسبت با همکاری استانداری برگزار گردید : نظارت بر امر ساخت و ساز باید توسط مهندسان ناظر انجام گردد .

 

.به گزارش روابط عمومی نظام مهندسی استان   ،همایش یک روزه شهرداری و دهیاری که با حضور دهیارها و فرمانداران استان چهارمحال وبختیاری  به مناسبت چهاردهم دیماه روز شهرداری و دهیاری   با همکاری سازمان نظام مهندسی ،  و استانداری استان در مجتمع رفاهی لاله  برگزار گردید .

 در ابتدا مهندس سیامک مشرف رئیس سازمان ضمن خوش آمدگوئی به فرمانداران و دهیاران استان  و تبریک و گرامیداشت چهاردهم تیرماه  اظهار داشت:

سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دارای 450.000 عضو مهندس می باشد که 4500 نفر از مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است

رئیس نظام مهندسی ساختمان چهارمحال وبختیاری اظهار داشت:  قانون  نظام مهندسی و کنترل ساختمان دراسفند ماه ۷۴ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید تا کلیه ساخت و ساز‌ها در کشور بر اساس این قانون و به صورت مهندسی احداث شود تا بخش عظیمی از سرمایه‌های ملی کشور که در واقع ساختمان‌ها و ابنیه را تشکیل می‌دهند مهندسی شده، با دوام و مقاوم ساخته شود تا در ‌‌‌نهایت سکونت ایمن را برای ساکنین فراهم کند.مهندس مشرف افزود: این سازمان آماده هر گونه همکاری در جهت عمران و آبادنی  و ساماندهی بخش ساخت و ساز در کیه پروژهای ساختمانی شهری و روستائی را دارد  .

وی اظهار داشت  مقررات ملی ساختمان باید  در مورد کلیه ساخت و سازها اجرائی گردد .

 باید ساختمانهای را بنا کنیم که دور از گسل باشند و در مقابل زلزله مقاومت داشته باشد و نصب و راه اندازی سیستم های مربوط به برق ، آب و گاز ساختمان با توجه به اصول مهندسی   انجام پذیرد .

وی با بیان اینکه کلیه ساخت و سازها باید با حضور ناظرین متخصص و آموزش دیده این سازمان   انجام گردد اظهار داشت بخش عظیمی از بودجه این سازمان صرف آموزش مهندسین جهت ارائه بهتر خدمات به استان شده و قرار گرفته است .

همچنین توجه ویژه  به کلیه ساخت و سازها  در خارج از محدوده شهری (روستاها ) را حائز اهمیت دانست واظهار داشت  بسیاری از ساختمانها به خاطر رعایت نشدن قوانین و مقررات ساخت و ساز و استفاده از مصالح غیر استاندارد و نامرغوب در برابر حوادث غیر مترفبه دچار مشکل خواهند شد و در ادامه بیان داشت  سازمان نظام مهندسی ساختمان  دارای 13 دفتر نمایندگی در شهرهای مختلف استان است که آمادگی ارائه خدمات به مردم را داراست.

در پایان  آقای مهندس سیامک مشرف در خواست نمود شهرداران  ، فرمانداران و دهیاران باید برای رفع مشکلات ساخت و ساز در محدوده شهری و بلاخص خارج از محدوده  شهری همکاری و همدلی داشته باشند و نقد بررسی مسائل و مشکلات با دغدغه و دلسوزی توأم باشد و اعلام نمود   طبق دستور معاونت محترم عمرانی تمامی ساخت و سازها چه در محدوه و چه در خارج از محدوده باید با نظارت سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام گردد .

در این همایش که با حضور استاندار محترم استان ، معاونت امور عمرانی و معاونت امور روستایی استانداری انجام گردید از خدمات و نگاه ویژه  سازمان نظام مهندسی ساختمان به جهت امر ساخت و ساز با رعایت 22 گانه مباحث مقررات ملی ساختمان  تقدیر بعمل آمد .  

 

 

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837