• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است كه شما چیز زیادی از آن نخواسته اید.

تعامل نظام مهندسی ساختمان، شورای شهر و شهرداری نقطه عطف توسعه استان است

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در جلسه ای که  بعدازظهرروز  شنبه با حضور اعضای هیات مدیره  نظام مهندسی استان ،  اعضای شورای شهر،  شهردار و معاونین    در سالن شهرداری برگزار گردید فرهاد رئیسی رئیس شورای شهربا  بيان اينکه سازمان نظام مهندسي يکي از سازمان‌هاي فعال در استان است، اظهارداشت: هر مسئله‌اي که در ساخت و سازها وجود داشته باشد مردم در ابتدا شهرداري، راه و شهرسازي و سازمان نظام مهندسي را مورد خطاب قرار مي‌دهند که اميدواريم با تعامل بيشتر بتوانيم مشکلات موجود در ساخت و ساز را برطرف و اگر شهر ايمن و سالم بخواهيم بايد ارتباط سه‌جانبه داشته باشيم

وي افزود: امروز اگر مشکلاتي در معماري و ترافيک شهر ايجاد مي‌شود به دليل عدم هماهنگي بين سازمان‌ها است بنابراين بايد برنامه‌هاي لازم براي تمامي قسمت‌هاي شهر به ويژه بافت فرسوده تعريف و معماري ايراني-اسلامي در بافت فرسوده پياده‌سازي شود

رئيس شوراي اسلامي شهرکرد با بيان اينکه رونق ساخت و ساز در شهرکرد بايد براساس اجراي تمامي قوانين و با نظارت کامل انجام شود، خاطرنشان کرد: سخت‌گيري‌هاي مجموعه مديريت شهري در ساخت و سازها دلسوزانه و تنها براي رونق شهر و رفاه مردم است اما در برخي مواقع مراودات اجتماعي و تخلفاتي انجام مي‌شو‌د.


رئيسي با بيان اينکه در حال حاضر با مشکل شديد آب مواجه هستيم، ادامه داد: عمق آب چاه‌هاي ۳۷ متر پايين رفته و بيشتر چاه‌هاي آب در حال خشک شدن است و براي آبياري فضاي سبز بايد به سمت استفاده از پساب برويم که مي‌طلبد در راستاي ايجاد چاه‌هاي جذبي يک تصميم‌گيري درست انجام شود.

بهادر عبدالغني شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شهرداري آمادگي دارد تا بخشي از خدمات مشترک با سازمان نظام مهندسي را به صورت الکترونيکي ارائه دهد تا علاوه‌ بر سرعت بخشيدن به کارها از مراجعه حضوري افراد نيز کاسته شود.

وي افزود: مي‌طلبد در راستاي اجراي درست ضوابط طرح تفصيلي، براي کارشناسان يک دوره آموزشي برگزار شود.

عبدالغني گفت: همچنين در راستاي جمع‌آوري آب‌هاي سطحي و استفاده از آن در فضاي سبز يک کميته تخصصي تشکيل و مسائل و مشکلات بايد به‌صورت تخصصي بررسي شود. 

 در ادامه مهران کوهی کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: سازمان  نظام مهندسی  در انجام وظایف قانونی، تلاش کرده است تا با دقت عمل بیشتر در این زمینه  اقدام نماید وی اضافه کرد: در این راستا تعامل بین نظام مهندسی و شهرداری و شورای شهر  ، نقطه عطف رسیدن به توسعه متوازن و مطلوب شهری در استان  است

وی اظهار داشت اين سازمان خود را از بدنه شهرداري مي‌داند و با نظارت بر ساخت و سازها يک کار فرهنگي و عملياتي انجام مي‌شود.

کوهي‌ ادامه داد: در راستاي ايجاد چاه‌هاي جذبي و اجراي نماهاي ساختماني بايد طرح‌هاي تشويقي تعريف و اجرا و طرح‌هايي که توسط شهروندان ارائه مي‌شود داوري و طرح برتر انتخاب شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی از مهمترین  بندهای  قانون نظام مهندسی می باشد اظهار داشت  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تلاش کرده تا نسبت به  رعایت مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندسی کوشا باشد   که جا دارد از تلاش های تمامی مهندسان استان  تقدیر و تشکر شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی افزود : گسترش خدمات الکترونیکی و اصلاح فرآیندهای سازمانی در اولویت
برنامه های سازمان بوده که ارسال الکترونیکی دستور نقشه و نیز ارسال گزارش های مرحله ای ناظران به مراجع صدور پروانه از مهمترین برنامه های  دریک سال اخیر  بوده  و   ارسال و کنترل نقشه ها نیز به زودی به صورت الکترونیکی خواهد شد .

در ادامه بقیه اعضا نسبت به مسائل و مشکلات شهر ، چاههای جذبی ، طرحهای تفضیلی و ارسال الکترونیکی نقشه ها   و ... مسائلی را بیان نمودند .

که مقرر گردید کمیته ای مشترک  با حضور کارشناسان نظام مهندسی و شهرداری تشکیل گردد تا پس از بررسی این کمیته ، تصمیمات نهایی اتخاذ شود ضمناً سازمان نظام مهندسی بعنوان دبیرخانه فن آوری اطلاعات جهت تعامل و همکاری الکترونیکی سازمان نظام مهندسی  و شهرداری مشخص شد .

در پایان به دلیل انتصاب آقای مهندس سید نقی کنعانی بعنوان شهردار شهر هفشجان از خدمات ارزنده ایشان در هیات مدیره دوره هشتم قدردانی و آقای مهندس حبیب کبیری بعنوان جایگزین  ایشان در رشته برق در
هیات مدیره است .

 

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837