1- نظام نامه نحوه تشکیل و اداره دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان در آذرماه 1396 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
2- به استناد نظام نامه فوق الذکر و نظام نامه ارسالی از شورای مرکزی امکان تاسیس دفتر نمایندگی درجه یک درشهرستانهای استان وجود ندارد و کلیه دفاتر نمایندگی موجود در قالب دفتر درجه 2 می باشد، که شرایط انتخاب مدیر دفتر به شرح ذیل تعیین گردید:
3- شرایط انتخاب مدیر دفتر درجه 2
1-3- دارا بودن حداقل پروانه اشتغال بکار پایه 2
2-3-نداشتن پیشینه کیفری
3-3-نداشتن محکومیت انتظامی درجه 3 یا بالاتر با گذشت 5 سال (از شورای انتظامی استان)
4-3-نداشتن فساد اخلاقی، مالی و عدم اعتیاد به مواد مخدر
5-3-عدم عضویت در هیات مدیره و ارکان سازمان
6-3-نداشتن هرگونه رابطه استخدامی با سازمان استان
7-3-نداشتن هرگونه رابطه استخدامی با وزارت کشور، راه و شهرسازی، شهرداری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مراجع صدور پروانه و عدم عضویت در شورای اسلامی شهر و روستا
8-3-تعهد به رعایت قوانین و ضوابط و مصوبات و ابلاغیه های صادره از طرف سازمان
9-3- حداقل سابقه عضویت داوطلب در دفتر نمایندگی 5سال منتهی به درخواست داوطلبی مسئولیت مدیریت در آن دفتر نمایندگی.
4- حکم مدیر دفتر از طرف رئیس سازمان به مدت یک سال صادر و ابلاغ می گردد.
5- انتخاب مجدد فرد انتخاب شده به عنوان مدیر دفتر توسط هیات مدیره بلامانع است.
6- اعضاء پروانه دار در صورت انتخاب حداقل به مدت 2 سال حق انتقال به دفاتر دیگر را ندارد.
7-استفاده از افراد بازنشسته به عنوان مدیر دفتر نمایندگی امکان پذیر نمی باشد.
8-در صورت محدودیت در انتخاب موارد فوق نظر نهایی با تصمیم هیات مدیره سازمان صورت می پذیرد.
9-شرایط ادامه کار مدیر دفتر نمایندگی منوط به رعایت شرایط آئین نامه دفاتر نمایندگی از نظر تعداد و تخصص اعضاء دارای پروانه دار مصوب هیات مدیره می باشد.
10-در صورت داشتن پروانه اشتغال صلاحیت طراحی می توانند حداکثر 25%طراحی شهری و 25% طراحی روستایی انجام دهند.
آخرین مهلت ثبت نام تا ساعت 14 مورخ 99/03/17 می باشد.