• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
اگر هرروز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد نخواهی رسید.
  • استفاده از دانش و مهارت‌های مهندسی برای افزایش رفاه انسان و محیط زیست

    استفاده از دانش و مهارت‌های مهندسی برای افزایش رفاه انسان و محیط زیست

  • مقررات ملی ساختمان

    بیطرف بودن و خدمت توام با وفاداری و صداقت به مردم و کارفرمایان

ثبت‌نام دوره‌های مصوب

پایگاه ثبت‌نام

سامانه رفاهی،
فرهنگی، ورزشی

راهنما / سامانه رفاهی
سامانه جامع مهندسین ناظر و طراح
راهنما / دسترسی به سامانه
راهنمای سیستم گاز

تعرفه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان سال 1402

سامانه خدمات غیرحضوری

برای ارسال تیکت تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و روی منو یا دکمه "ارسال تیکت جدید" کلیک نمایید.

اطلاعیه‌های مهم

تعرفه خدمات طراحی و نظارت بر اجرای لوله کشی گاز سال 1401

اطلاعیه مرتبط با سامانه ثبت نام دوره های ارتقای پایه(دوره های مصوب)

صدور و تمدید قرارداد بیمه مسئولیت

فیلم آموزشی تکمیل درخواست صدور پروانه مهندسی از سوی متقاضی

دسترسی سریع

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

لیست آزمایشگاه های بتن

واحدهای تولید بتن آماده

لیست تولیدکنندگان مواد و مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد

شیوه نامه ضوابط اجرایی مطالعات ژئوتکنیک

هشدار

Joomla\CMS\Cache\Storage\FileStorage::_deleteFolder JFolder: :حذف: نمی توان پوشه را حذف نمود. مسیر: C:\inetpub\vhosts\chb-nezam.ir\httpdocs\cache\com_content

تضعيف سازمان نظام مهندسی ساختمان موجب بدبينی افكار عمومي می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: تضعیف سازمان نظام مهندسی موجب بدبینی افکار عمومی می‌شود.
اردشیر بنایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: قانون نظام مهندسی در اسفندماه سال 74 توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و آیین نامه‌های اجرایی آن از سوی وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ شد که از سال 76 قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی در نظام مهندسی استان‌ها اجرایی شد.
وی افزود: پس از گذشت 20 سال تجربیات بسیاری به دست آمده و ساخت و سازهای شهری و روستایی براساس قانون و آیین نامه‌های اجرایی این سازمان انجام می‌شود که کیفیت ساخت و ساز ساختمان‌ها نسبت به سال‌های گذشته به طور چشمگيري افزایش یافته است.
بنایی با اشاره به زلزله‌های اخیر و کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان، تصریح کرد: نظام مهندسی در سال‌های گذشته ساختمان‌ها را بر اساس اصول و قواعد مهندسی ساخت که این امر موجب شد در زلزله اخیر کرمانشاه تلفات انسانی به شدت کاهش یابد.
وی با بیان اینکه از سال 95 تاکنون اختلاف نظرهایی میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان به وجود آمده است، گفت: اخیرا این اختلاف نظرها شدت گرفته و به تقابل رسیده است که این اختلاف نظرها منجر به آسیب خواهد شد.
وی با اشاره به پیگیری وزارت راه و شهرسازی در خصوص آیین نامه کنترل، خاطرنشان کرد: متاسفانه در این آیین نامه حقوق بهره‌بردار در نظر گرفته نشده است و استدلال وزارت راه و شهرسازی این است که اختیار به مالک داده شود كه مجری و ناظرساختمان را خود انتخاب کند و سازمان نظام مهندسی تنها سیستم بررسي صلاحيت اعضاي خود را عهده‌دار باشد که این امر آسیب‌ز‌ا است.
رییس سازمان نظام مهندسی استان تاکید کرد: ساخت و ساز توسط تولیدکننده مسکن یا سرمایه‌گذار صورت می‌گیرد و نهایتا تحویل بهره‌بردار می‌شود که حقوق بهره‌بردار در ارتباط با انتخاب مهندس ناظر بر عهده مالک، کاملا اشتباه است.
وی گفت: از 10 بهمن‌ماه با نامه وزارت راه و شهرسازی دریافت پنج درصد از حق‌الزحمه مهندسان ناظر و واریز ان به حساب سازمان نظام مهندسی لغو شده است.
بنایی با اشاره به اینکه ساختار نظام مهندسی شامل هیات مدیره و بالاترین رکن این سازمان یعنی مجمع عمومي است، تصریح کرد: عمل به وظایف و قوانین بر اساس مصوبات مجمع صورت می‌گیرد که طبق مصوبات موجود و ماده 37 قانون نظام مهندسي نباید از این نامه پیروی کرد.
وی گفت: 95 درصد از مبلغی که توسط مالکان به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌شود به مهندسان ناظر و تنها پنج درصدبه حساب سازمان واریز می‌شود و هيچگونه اجحافی در حق مالک صورت نمی‌گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد: متاسفانه با ارسال این نامه در شبکه‌های اجتماعی و سازمان، میان مهندسان اختلاف به وجود آمده و این کار موجب از بین رفتن انسجام میان آن‌ها خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر قرار باشد اصلاحاتی در قوانین نظام مهندسی صورت گیرد باید به درستی انجام شود نه اینکه با ارائه لایحه‌ای به مجلس، تمامی قوانین سازمان نظام مهندسی را به صورت یکجا تغییر دهد.
بنایی تضعیف سازمان‌های نظام مهندسی را یکی از ایرادهای این لایحه عنوان و افزود: آسیب به این سازمان موجب بدبینی افکار عمومی و کاهش اعتماد مردم به مهندسان خواهد شد.
وی بر لزوم نظارت‌ها توسط مهندسین به صورت تمام وقت تاکید کرد.
بنایی خاطرنشان کرد: در صورتی که آیین نامه و قانونی در مورد بخش خصوصي تصویب شود باید از آن بخش نظرسنجی شده، حال این سوال مطرح می‌شود که عدم دریافت پنج درصد حق‌الزحمه مهندسان ناظر از سوی نظام مهندسی با کدام یک از بخش‌های خصوصی هماهنگي شده است.
وی گفت: براساس آيين نامه اجرايي ماده ٣٣برای جلوگیری از ایجاد فساد میان مالک و ناظر، نباید ارتباط مالي میان این دو وجود داشته باشد، که امروزه عکس این قانون مطرح می‌شود.
بنایی خاطرنشان کرد: در صورتی که در خصوص موضوعات مطرح شده دفاعی وجود دارد، لازم است مناظراتی در سطح استانی میان مدیرکل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان و همچنین در سطح کشور میان وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی، در حضور اصحاب رسانه صورت گیرد.

 

 

سامانه تلفن همراه

شما می‌توانید به‌راحتی به سامانه تلفن همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان چهارمحال و بختیاری، دسترسی داشته باشید و از خدمات الکترونیک آن در هر زمانی استفاده نمایید.

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837