• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
اگر هرروز راهت را عوض كنی، هرگز به مقصد نخواهی رسید.
امروز:
پنجشنبه ، ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • استفاده از دانش و مهارت‌های مهندسی برای افزایش رفاه انسان و محیط زیست

    استفاده از دانش و مهارت‌های مهندسی برای افزایش رفاه انسان و محیط زیست

  • مقررات ملی ساختمان

    بیطرف بودن و خدمت توام با وفاداری و صداقت به مردم و کارفرمایان

ثبت‌نام دوره‌های مصوب

پایگاه ثبت‌نام

سامانه رفاهی،
فرهنگی، ورزشی

راهنما / سامانه رفاهی
سامانه جامع مهندسین ناظر و طراح
راهنما / دسترسی به سامانه
راهنمای سیستم گاز

تعرفه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان سال 1402

سامانه خدمات غیرحضوری

برای ارسال تیکت تنها کافیست وارد حساب کاربری خود شوید و روی منو یا دکمه "ارسال تیکت جدید" کلیک نمایید.

اطلاعیه‌های مهم

تعرفه خدمات طراحی و نظارت بر اجرای لوله کشی گاز سال 1401

اطلاعیه مرتبط با سامانه ثبت نام دوره های ارتقای پایه(دوره های مصوب)

صدور و تمدید قرارداد بیمه مسئولیت

فیلم آموزشی تکمیل درخواست صدور پروانه مهندسی از سوی متقاضی

دسترسی سریع

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

لیست آزمایشگاه های بتن

واحدهای تولید بتن آماده

لیست تولیدکنندگان مواد و مصالح ساختمانی دارای پروانه استاندارد

شیوه نامه ضوابط اجرایی مطالعات ژئوتکنیک

هشدار

Joomla\CMS\Cache\Storage\FileStorage::_deleteFolder JFolder: :حذف: نمی توان پوشه را حذف نمود. مسیر: C:\inetpub\vhosts\chb-nezam.ir\httpdocs\cache\com_content

بهار فصل تحول

بهار فصل تحول

بهار فصل نو شدن و تولد دوباره است و نوروز نشانه آغاز و تحول است. بار دیگر نوروز با تمام زیبایی هایش فرا می رسد و جشن طبیعت و ایام دگرگونی و سرسبزی از راه می رسد، دوباره طراوت و تازگی و جلوهای آفرینش و جلال الهی آشکار می گردد.

در واقع جشن نوروز در ابتدای فصل بهار یکی از برجسته ترین وجوه زندگی بشری را مورد تاکید قرار می دهد و آن نو شدن صفای جسم، جان، تکاپو و حرکت است لذا در نوروز باید به حقیقت معنوی و کمال انسان توجه کرد. اما وقوع سال جدید نتیجه عمل و عکس العمل عبرت آموز طبیعت است، نوروز را که آیه ای از آیات الهی است باید به فال نیک گرفت و حقایق آن را درک کرد. تغییر فصل یکی از ملموس ترین نشانه های قدرت خداوند برروی زمین است. در همه آیین های الهی ضمن اشاره به تازگی و زیبایی فصل بهار، به عبرت آموزی از آن تاکید شده است. در ادبیات جهان نیز، برکت، روشنایی، سلامتی، صلح و هر آنچه که نشان از پاکی و خیر دارد، با بهار به تصویر کشیده شده است.

هدف از آفرینش، کمال و سعادت انسان است، یعنی صعود از عالم ماده به سوی معنویات و تقرب به خداوند است، یکی از راه های شناخت خدا مطالعه در هستی و طبیعت است. تامل در زیبایی های جهان آفرینش، به منزله گشودن دریچه ای به سوی حقیقتی برتر است. کافی است آدمی به عمق این زیبایی ها بنگرد، نظم و تدبیر در هستی نمونه ای شگفت از یک اثر هنری است که مشاهده آن، آدمی را به وجود آفریننده ای نامتناهی هدایت می کند.

عظمت جهان هستی از آغاز تاریخ بشر تاکنون، خیل کثیری از دانشمندان را برای کشف قوانین نظام عالم به تکاپو واداشته است. تصویر این اندیشه که هستی جهان با نظمی شگفت سرشته است، در ذهن انسان های حقیقت جو، نوعی شعور و بیداری ایجاد می کند. از طرفی سال نو جریان فعل و انفعالات طبیعی طبیعت است ، زمان و عمر در طی سال می گذرد و هر کدام از ما متناسب با سن خود این فعل و انفعالات را دیده ایم. اگر انسان ها از این طبیعت زیبا درس بیاموزند، در این صورت است که سر آغاز این دگرگونی را می توان روز برتر و نوروز نامید و آن را جشن گرفت. اگر انسان ها خود را با تحول طبیعت، همگام و همگون سازند، چنین نوروزی سرشار از مبارکی خواهد بود و باید گفت :

نوروزتان مبارک.

 

 

سامانه تلفن همراه

شما می‌توانید به‌راحتی به سامانه تلفن همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان چهارمحال و بختیاری، دسترسی داشته باشید و از خدمات الکترونیک آن در هر زمانی استفاده نمایید.

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837