• تماس با ما: 2-32250101-038
  • ایمیل به ما: chb.nezam@gmail.com
چیزی که سرنوشت انسان را می سازد “استعدادهایش” نیست ، ”انتخاب‌هایش” است.

ثبت‌نام دوره‌های مصوب

پایگاه ثبت‌نام

سامانه رفاهی،
فرهنگی، ورزشی

راهنما / سامانه رفاهی
سامانه جامع مهندسین ناظر و طراح
راهنما / دسترسی به سامانه
راهنمای سیستم گاز

تعرفه خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان سال 1402

سامانه یکپارچه هوشمند نظام مهندسی ساختمان کشور

-

همایش پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی (5 آبان 1393)

منوچهر باقری در همایش پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی اظهار کرد : مدیریت استراتژیک شهر یکی از موضوعات مهم شهری است تا شریان‌های اصلی شهر را در اختیار خود قرار دهد .

به گزارش روابط عمومي استان : در تاریخ 05/08/1393 به مناسبت هفته پدافند غیر عامل که با همکاری استانداری ، اداره کل راهو شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن فارابی دانشگاه شهرکرد  برگزار گردید :

رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۲ درصد حوادث کشور در ساختمان‌ها رخ می‌دهد و دلیل آن نبود کیفیت مناسب در ساختمان‌هاست.

 

منوچهر باقری در همایش پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: مدیریت استراتژیک شهر یکی از موضوعات مهم شهری است تا شریان‌های اصلی شهر را در اختیار خود قرار دهد.

وی افزود: ساختمان یک المان کوچکی از تأسیسات شهری است و عدم توجه به ساخت وساز مناسب و رعایت نکردن اصول و نکات ایمنی ساخت مشکلات زیادی برای هر ساختمان و حتی ساختمان‌های اطراف دارد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های سردسیر است و عدم توجه به نکات ایمنی در حین ساخت سبب نشست گاز و تلفات می‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: روش استفاده از گاز در ایران متفاوت از دیگر کشورهاست، در ایرن از لوله‌های 2 اینچی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود که در برابر زلزله و دیگر بلایا مقاومت کافی نداشته و حتی اگر ساختمان ویران نشود، نشت گاز جان افراد را می‌گیرد.

 

وی افزود: سالانه در ایران یک هزار تا یک هزار و 500 نفر بر اثر حادثه نشت گاز آسیب می‌بینند و 42 درصد حوادث کشور در ساختمان‌ها رخ می‌دهد و دلیل آن نبود کیفیت مناسب در ساختمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نشت مونوکسید کربن امروز به مرگ خاموش تبدیل شده است، ادامه داد:  برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید همه متولیان ساختمان اعم از قانون‌گذار، مجری و بهره‌بردار باید با همکاری با یکدیگر نتیجه مطلوب را بدست آورند.

 

باقری گفت: ریشه اصلی 90 درصد از مشکلات نشت بر اثر نقص در دودکش و تهویه ساختمان‌هاست.

 

وی با اشاره به اینکه باید راهکارهای صرفه‌جویی گاز را اطلاع‌رسانی کنیم، افزود: همسوسازی مقررات ملی ساختمان، استفاده از مصالح و تجهیزات مناسب در ساخت وساز، واگذاری ساخت‌وساز به مجریان ذیصلاح، بازدید دوره‌ای از ساختمان‌ها، افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و ترویج روش‌های پیشگیری از مرگ خاموش مثل استفاده از حسگرهای مونوکسیدکربن باید مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در همايش پدافند غيرعامل با موضوع رعايت مبحث ۲۱ در مقررات ملي ساختمان گفت: در ساخت و سازها بايد مسايل علمي به صورت دقيق اجرايي شوند.

گودرز اميري تأكيد كرد: در كنار مسايل فني، رعايت عرض معابر، فضاهاي آزاد شهري، طراحي، معماري و پاركينگ هم ضرورت دارد.

وي افزود: براي جلوگيري از هرگونه حادثه احتمالي در ساختمان ها بايد پله فرار و آسانسورهاي اضطراري به منظور رعايت علمي پدافند غيرعامل در زمان طراحي مورد توجه قرار گيرند.

اميري تصريح كرد: مهندسان ناظر نيز بايستي در زمان ساخت و سازها به صورت دقيق بر روند اجراي فعاليت ها نظارت دقيق داشته باشند.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با هر گونه تخلف ساختماني خلاف ضوابط معماري و شهرسازي برخورد جدي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: كميسيون ماده ۱۰۰ شهرداري ها بايد به جاي صدور رأي بر پرداخت جريمه در تخلفات ساختماني، نسبت به تخريب و رفع تخلف صورت گرفته اقدام كنند.

اميري اظهار داشت: در اين راستا برگزاري كارگاه هاي علمي و آموزشي و اجراي مانورهاي علمي با موضوع رعايت پدافند غيرعامل در ساختمان ها ضروري است.

در ادامه این همایش دکتر محمد صافی استادیار دانشکده مهندسی به نفش مبحث 21  ( پدافند غیرعامل ) در ساختمان پرداخت .

 

 

سامانه تلفن همراه

شما می‌توانید به‌راحتی به سامانه تلفن همراه سازمان نظام مهندسی ساختمان، استان چهارمحال و بختیاری، دسترسی داشته باشید و از خدمات الکترونیک آن در هر زمانی استفاده نمایید.

 

نظام مهندسی شهرکرد

تلفن: 32250102 و 32250101 – 038
فکس: 32254366 – 038
شهرکرد ، خیابان فردوسی شمالی ، تقاطع خیابان شریعتی ، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ، کد پستی: 8817613837